איכות השירותשיעורי בית לפני ראיון עבודה

ראיונות עבודה אינם דבר קל למועמדים – גם אם עברתם אינספור ראיונות, ולפעמים דווקא אם עברתם כבר אינספור ראיונות. בכל ראיון פוגשים אנשים חדשים, נתקלים "במוקשים" מסוכנים. בכל ראיון עבודה אתם אמורים "למכור" את עצמכם ואת היכולות שלכם מחדש.

להלן טיפים לראיון עבודה אשר יסייעו להכנתכם ביעילות. הכנה מתאימה מסייעת להקל על חלק מהלחץ הכרוך בראיונות עבודה, ככל שתכינו את עצמכם טוב יותר, כך יהיה לכם יותר נוח להתראיין.

תרגול

תרגלו מתן תשובות מתאימות לשאלות טיפוסיות לראיון עבודה. חשבו על דוגמאות בפועל אשר תוכל לתאר בהן את הכישורים והיכולות שלכם, רצוי מהעבר ה"קרוב". תנו הוכחות מעשיות להצלחות שלכם – זו דרך מעולה להוכיח את יכולתכם ולקדם את מועמדותכם. היו מוכנים גם לשאלות מאתגרות אשר עשויות לעלות, כמו דוגמאות לנושאים שהייתם משפרים בעצמכם, או התמודדות עם חוסר הצלחה בעבר. חשבו מה הדוגמאות הנכונות ביותר עבורכם, ואיך ניתן ליצור מיד רושם מתקן כגון משמעויות חיוביות שנגזרו בסופו של דבר.

תכננו ותרגלו מראש את הנקודות הרשומות בדף הבא – "הצלחה בראיון עבודה" .

חשבו ותרגלו ראיון תחילה לבדכם, ולאחר מכן עם חבר או בן משפחה. אל תקלו על עצמכם- תרגלו שאלות קשות.

שליטה ברקע האישי

שלטו בקורות החיים שלכם היטב, מה ומתי עשיתם ולמדתם. על אף שזה נשמע נושא ברור מאליו שאין צורך להתעכב עליו, זה לא מתקבל בצורה יפה כשהמועמדים לא בטוחים פתאום בפרטים מקורות חייהם שלם עצמם וצריכים לבדוק בדף המודפס.

חקרו ולמדו את המעסיקים הפוטנציאלים

הכינו תשובה והיו מוכנים לקראת השאלה: "מה אתם יודעים על החברה?". דעו את שמות המראיינים והשתמשו בהם במהלך הריאיון כדי לייצר קשר אישי. אם אתם לא בטוחים בשם התקשר ובררו טרם הריאיון. נסו להכניס פרטים אודות החברה ממה שאתם יודעים עליה כאשר אתם עונים על שאלות על מנת להראות בקיאות בנוגע לחייה העסקיים של חברה, וכאשר אתם מדגימים "איך הייתם פועלים במקרה ש..", ובכך לייצר תמונה של השתלבותכם בארגון.

נסו לצבור פרטים על המראיינים ולהכיר אותם, לפחות וירטואלית, אך אל תפגינו ידע בנוגע אליהם במהלך ראיון העבודה. העניין יכול להחשב כ"חכמולוגיות", או חמור יותר – כיוהרה מיותרת.

כמו כן יש להכין רשימה של שאלות משלכם שרצוי לשאול אם המעסיקים מוכנים להשיב ולהתייחס. שאלות מצד מועמדים מראות על "עשיית שיעורי בית", על הרצון הכנה במשרה ומשדרות מכובדות.

ממליצים

הכינו מראש מספר אנשי קשר שיכולים להוות ממליצים עבורכם, שהייתם כפופים אליהם בעבר ויכולים להעיד עליכם ועל מידת התאמתכם לתפקיד באופן שישרת אתכם.